„Ela pikalt ja hästi!” NELJAS OSA: Problemaatiline vesi

Episoodi alguses räägiti, kui raske on puhast vett saada. See ei tohiks olla saastatud kloori, fluoriidi ega millegi muuga, vaid peaks olema lihtsalt vesi. Nad panevad fluoriidi vette, kuna üritavad ennetada hambaaukude teket – üks ekspert soovitas selle asemel, et selle jamaga meie vett reostada, mitte süüa suhkrut, kui eesmärgiks on hambaaukude vältimine. Klooril meie vees on mitmeid kõrvaltoimeid, millele ei taheta tõmmata üldsuse tähelepanu, sest ei nähta lihtsalt kloorile muud alternatiivi. Seega need, kel on raha, saavad osta endale kallid veefiltrid või tarbida pudelivett, ja need, kel on juurdepääs allika- või mineraalveele, saavad tarbida seda, et mitte juua saastatud kraanivett.

Dr. Gerald Pollack avastas vee kohta midagi uut: vastupidiselt sellele, mida meile on õpetatud, on veel 3 faasi (tahke, vedel ja aur) asemel 4 faasi. Umbes 100 aastat on olnud vihjeid selle kohta, et tahke ja vedela vee vahel peaks olema veel üks faas, midagi sarnast geelile või vedelale munavalgele. 12 aastat tagasi ta avastas, et kui panna „vett armastav aine” veepinnale, siis selle kõrvale tekib ainet eraldav tsoon. Selle nimeks sai „EZ tsoon” ingliskeelsetest sõnadest „exclusion zone” (välistav tsoon) või 4. faas. Seda vee tsooni uurides tuli välja, et selle keemiline koostis erineb tavalisest veest. See on vesi, mis täidab su rakke. Igaüks teab, et meie kehad koosnevad 2/3 veest: imik 90%, eakas inimene umbes 60%. Enamik sellest veest pole H2O, mida me joome, vaid see on 4. faasi vesi. Põhimõtteliselt me joome tavalist vett, kuid see muutub meie kehas infrapuna energia toimel selleks 4. faasi veeks ning meil on seda vaja, et keha normaalselt funktsioneeriks.

Teiseks vee-eksperdiks oli antropoloog, kes uuris, kuidas kõrbes elavad rahvad väldivad veepuudust, kui neil pole võimalik juua 8 klaasi vett päevas nagu meile soovitatakse. Kui meie keha on veepuuduses, siis juba 2% kadu põhjustab suurt kognitiivset kahju, seega esimene asi, mis kaob, on inimese otsustusvõime ja pärast seda lähevad lihased. Seda on eriti hästi näha eakate inimeste puhul. Kõrbes elavad rahvad sõid taimi, et kehas veepuudust vältida. Seega me ei vaja tingimata 8 klaasi vett päevas, kui me sööme värsket, töötlemata toitu: rohelised lehtköögiviljad ja puuviljad on 80% vesi. Kui me sööme tervislikult, siis meil ei teki ka veepuudust ja sel viisil saame samuti perfektses pakendis kõik vajalikud toitained. Ta selgitas, et me vajame ka tavalist H2O vett, kuid taimedest saadav vesi on veidi erinev – see on palju kergemini imenduv, mis tähendab seda, et meie rakud saavad rohkem vett, kuigi tarbime vähem. Dr. Gerald Pollack ütleb samuti, et hüdreeritud olemine ei tähenda H2O-d, vaid EZ-vett, sest see on sedasorti vesi, mis meie rakke täidab. See on põhjus, miks roheliste mahlade joomine parandab inimeste terviseprobleeme – see mahl, mida sel juhul juuakse, on taimerakkudes olev vesi. Roheliste mahlade ja smuutide joomine on väga hea strateegia, sest sel viisil on kasulike toitainete kontsentratsioon kõrgem, kuna süüa me tavaliselt neid nii palju ei jaksa. On veel mõningaid viise, kuidas oma rakkudes EZ-vett suurendada: probiootikumid, tulsi ehk püha basiilik, kookosvesi, aspiriin. EZ-vett meie rakkudes vähendab näiteks glütsiin, mis on eelmises episoodis mainitud Round-up taimekaitsevahendis (või mürgis?) olev komponent. Aitavad ka päikesepaiste, saunad, värsked toored köögi- ja puuviljad ning positiivne meelelaad.

Teine pool antud episoodist oli pühendatud füüsilisele aktiivsusele. Üks ekspert ütles, et mida vanemaks me saame, seda rohkem me peame pingutama, et säilitada oma lihasmassi. Selleks tuleb midagi teha, et lihast kasvatada, eriti oluline on see naistele ja keha ülemises osas, sest jalutamine ja treppidest käimine säilitab mõningal määral jalalihased, kuid on palju naisi, kes ülemisele poolele ei tee mingit trenni. Järgmine ekspert aga ütles, et kui vaadata pikaealisi rahvaid, siis nende füüsiline liigutamine on väga lihtne: kükitamine, tõstmine, tassimine, põllutöö, treppidest käimine/mägedes ronimine. Seega me ei vaja intensiivset trenni, vaid regulaarset liikumist. Kolmas ja neljas ekspert ütlesid samuti, et lihtne jalutamine on enamikele inimestele kõige väärtuslikum trenn, mida nad teha saavad. Paljudel inimestel on trennist vale arusaam, milleks on, et „pole valu, pole kasu” (no pain, no gain), kuid tegelikult, et saada positiivseid tulemusi, peaks trenn olema valutu. Sobib kõik, mida sa saad teha oma keharaskusega. Veel toodi välja, et kui mõelda meie eelkäijate eludele, siis nad tavaliselt jalutasid ühest kohast teise, kiiret, intensiivset jooksmist kasutasid nad kahel juhul: kui oli vaja oma toit kinni püüda või kui oli vaja enda elu päästmiseks joosta. Tänapäeval nimetame seda intervalltreeninguks 🙂 Uuringud on näidanud, et see on tervise jaoks parim treening. See on lühiajaline intensiivne trenn, mida võib teha 10-15 minutit 3 korda nädalas. Kui jalutamine on liiga raske, siis on olemas rattasõit ja ujumine, kuigi viimasel juhul on probleemiks basseini veele lisatud kloor, mille pidev sissehingamine pole tervislik.

Lõpus räägiti veel veidi toidulisanditest. Tundub, et enamik eksperte on selle poolt, et vanemas eas me peame mingeid toidulisandeid kasutama. Eriti toonitati D-vitamiini vajalikkust ja Põhja-Iirimaa kliimas elava inimese jaoks peaks see olema 6000 ühikut päevas. Veel räägiti C-vitamiini tähtsusest, sest see võitleb meie kehas absoluutselt igasuguse stressi vastu, ja mitte ainult emotsionaalse, vaid ka näiteks kantserogeenide (vähki tekitavad ained) vastu. Kui me ei söö 90-100% orgaanilist toitu, siis enamik meist vajab ka multivitamiini, et saada natukene kõiki vitamiine. Enamikel ameeriklastel on lisaks D3- ja C-vitamiinile puudu ka magneesiumist ja joodist.

Toitumisspetsialist Andrew Saul ütles, et inimesed tihti küsivad tema käest nõu, mida nad peaksid tegema, et lahti saada oma haigusest, mistahes haigus see ka pole, ning ootavad temalt lühikest vastust. Ta ütles, et sellele on väga raske lühidalt vastata, kuid nüüd on tal see lühikene vastus olemas: Sa pead muutma kogu oma elu.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *